یکی از جنبه‌های مهم در مبحث طراحی داخلی، توجه به ایجاد فضای مناسب با کاربری سازه است. مسلم است که برای طراحی فضای داخلی خانه و محل سکونت، توجه به ایجاد فضایی آرامش‌بخش حائز اهمیت است. اما چگونه می‌توان این ویژگی را با طراحی خانه ایجاد کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ۷۲۴پرس همراه باشید تا به‌عنوان نمونه به مرور طراحی داخلی خانه‌ای در اسپانیا بپردازیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Susannacots، به‌تازگی طراح داخلی خوش ذوقی به نام «سوزانا کاتس» (Susanna Cots)، تصاویری از پروژه‌ای که اخیرا به پایان رسانده را با علاقمندان این حوزه به اشتراک گذاشته است. ویژگی برجسته این طراحی جالب توجه، ایجاد محیطی آرامش بخش چه در قسمت بیرونی و چه بخش داخلی خانه است.

نمای خانه از بیرون-724press.com

این خانه که در کشور اسپانیا واقع شده، دارای پنجره‌هایی بزرگ است که به گونه‌ای با طراحی بخش بیرونی و  درونی خانه ادغام شده‌اند که ساکنان بتوانند به راحتی از دید خوب به باغ، فضای سبز و طبیعت اطراف خانه لذت ببرند. در باغ این عمارت یک استخر شنا و همینطور یک فضای عرشه مانند وجود دارد که مکانی ایده‌آل را برای استراحت اعضای خانواده فراهم کرده است.

محل استراحت در حیاط یا باغ-724press.com

دیگر نکته مهم در مورد این طراحی، توجه به نورپردازی بیرونی خانه است که باعث شده فضای بیرونی خانه هم به مکان ایده‌آل برای برگزاری مهمانی و انواع مراسم و سرگرمی‌های شبانه تبدیل شود. قرار گرفتن فضایی گلخانه مانند با الهام از معماری سبک نوردیک دیگر امتیاز این خانه است که جایی عالی برای جمع شدن خانواده و وقت گذرانی با دوستان و آشنایان است. همچنین یک محل ثانویه هم در امتداد حصار بیرونی تعبیه شده که شامل صندلی و گلدان است.

مطلب مرتبط: طرح‌های دکوراسیون داخلی به سبک توسکانی

در روزهای آفتابی بهترین جا برای استراحت و وقت‌گذرانی، پاسیو سرپوشیده با میز ناهارخوری و دیگر فضاهای استراحت در بخش بیرونی خانه است. اما اتاق نشیمن داخلی دارای یک کاناپه ال مانند به همراه قفسه‌های چوبی و یک شومینه است که در نزدیکی آن یک اتاق مجزا هم وجود دارد که به‌عنوان اتاق ناهارخوری استفاده شده و فضای نشیمن را از آشپزخانه جدا کرده است. همچنین سقف اتاق نشیمن شیشه‌ای است.

طراحی داخلی آرامش بخش-724press.com

آشپزخانه دارای تعدادی کابینت به رنگ سفید است و جزیره آن هم مکانی مناسب برای دور هم نشستن اعضای خانواده است. بیرون از اتاق نشیمن یک سرسرای کوچک را داریم که درنهایت به راه‌پله‌ای ختم می‌شود که به طبقه فوقانی راه دارد. در این بخش همچنین یک سرویس بهداشتی کوچک را داریم که با دیوارها و کف تیره رنگش، تضاد جالب توجهی را با دیگر فضاهای داخلی و روشن خانه به نمایش می‌گذارد.

طراحی سرویس بهداشتی-724press.com

اما طبقه بالا دارای یک فضای دفتر مانند است که با قاب پنجره‌های مشکی تزئین شده و در آن یک میز و یک کاناپه قرار داده شده است. اتاق خواب اصلی خانه هم دارای فضاهای زیادی برای قرار دادن وسایل مختلف است. همچنین این اتاق دارای یک شومینه دو طرفه است که هم از داخل اتاق خواب و هم داخل حمام قابل استفاده بوده و حمام کردن را به تجربه‌ای دلپذیر تبدیل می‌کند. سایر اتاق خواب‌های خانه هم دارای سرویس بهداشتی خاص خود به همراه روشویی مجزا و همینطور دوش هستند.

طراحی داخلی اتاق نشیمن-724press.com

خلاقیت در طراحی داخلی مینیمال-724press.com

طراح همچنین به اتاق خواب بچه‌های توجهی خاص نشان داده و در انتخاب و طراحی کاغذ دیواری و وسائل موجود این نکته را مدنظر قرار داده است. به‌طوری که این بخش از خانه فضایی رنگین‌تر با تزئینات سرگرم‌کننده‌تری دارد.

طراحی اتاق کودک-724press.com

طراحی دفتر کار خانگی-724press.com

درمجموع سوزان کاتس در طراحی این خانه همه امتیازات و ویژگی‌های اصلی را مدنظر قرار داده و سعی کرده است فضای بیرونی و درونی خانه به‌نوعی درامتداد هم باشند و ساکنان بتوانند هم در فضای بیرونی از امکانات استراحت و آرامش بهره ببرند و هم در داخل خانه از طبیعت و زیبایی‌های باغ و طبیعت اطراف منزل لذت ببرند.

درپایان این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم به اشتراک بگذارید، سپاس