عکاسی یکی از شاخه‌های جذاب دنیای هنر است که طرفداران بسیاری دارد. درحالی که برخی فکر می‌کنند برای نشان دادن نبوغ و استعداد خود در این زمینه باید به سراغ سوژه‌های خاصی و متفاوت بروند، بعضی دیگر به دنبال به تصویر کشیدن جهانی هستند که درست پیش چشمان ما گسترده شده است. نمونه‌اش این عکاس خوش ذوق که موجودی کوچک اما بامزه را دست‌مایه کار خود قرار داده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Boredpanda، عکاسی خوش ذوق به نام «Katarzyna Załużna» که اصالتا اهل کشور لهستان است، برای عکاسی به سراغ سوژه‌ای جالب توجه رفته است: حلزون‌ها. اون به ویژه تمرکز خود را روی عکاسی کردن از حلزون‌های در نور روز و زیر تابش خورشید قرار داده است؛ چون باور دارد این کار جذابیت این موجود را بیشتر نمایان می‌کند. به نظر این عکاس خوش ذوق، پوسته ظریف لاک حلزون به نور اجازه عبور داده و درنتیجه عملکردی شبیه به فانوس دارد و منظره‌ای را خلق می‌کند که جالب توجه است. او این تصویر را مایه شادی و آرامش می‌داند.

حلزون روی ساقه گل قاصدک-724press.com

از دید کاتارزینا، حلزون‌ها دارای تیپ‌های شخصیتی مختلفی هستند! بله، او باور دارد که برخی از حلزون‌های شخصیتی ترسو و خجالتی دارند؛ درحالی که برخی دیگر کنجکاو بوده و آماده درآغوش کشیدن هر نوع ماجراجویی و هیجانی هستند. او می‌گوید که این مسئله را براساس سال‌ها تجربه کار با موجودات کوچک بیان می‌کند. درواقع کاتارزینا برای نزدیک به ده سال مشغول عکاسی کردن از طبیعت است. او طبیعت را منبع لذت و آرامش دانسته و هر زمان که وقت و توانایی داشته باشد سری  به مراتع  و چشم‌اندازهای سرسبز اطراف می‌زند و تا جایی که امکان داشته باشد به عکاسی کردن می‌پردازد.

مطلب مرتبط:  دنیای عکاسی: مانتیس های شگفت انگیز

او در مورد شروع عشق خود به این حرفه صحبت کرده و اشار می‌کند که برای اولین بار در تعطیلات عید پاک از کودکان در یک جمع خانوادگی عکس گرفت؛ چون دوست داشت احساسات آن‌ها را ثبت و ضبط کند. این کار برایش حسی خوب به همراه داشت و حتی فکر می‌کرد عکس‌هایی که گرفته تاچه اندازه بی عیب و نقص و زیبا هستند. اما چند روز بعد وقتی آن‌ها را در یک پورتال عکاسی به اشتراک گذاشت، متوجه شد که برخلاف تصور، کارش آنقدرها هم کامل نبوده و اشتباهاتی داشته است. این مسائل به جای اینکه باعث دلسردیش شود، تشویقش کرد تا با آگاهی و دانش بیشتری به کار عکاسی بپردازد. او حالا شیفته این هنر شده بود و می‌خواست عکس‌های بهتر و بهتری بگیرد. کم‌کم با افزایش دانشش دراین زمینه، موفق شد اشکالاتش را برطرف کرده  و حتی سبک خاص خود را توسعه دهد.

حلزون کوچک با پس زمینه رنگی رنگی-724press.com

او می‌گوید همیشه مجذوب نقوش طبیعت بوده است. گل‌ها، پروانه‌ها، عنکبوت‌ها و البته حلزون‌ها از دید او زیباترین مخلوقات هستند که او همیشه دوست داشته زیبایی آن‌ها را آنطور که می‌بیند و درک می‌کند با دیگران به اشتراک بگذارید. از دید او این یک تجربه بصری دلپذیر است. او البته خود را کامل ندیده و هنوز هم درحال یادگیری از دیگر عکاسان خوش فکر این حوزه است. باوجود اینکه کتارزینا از موضوعات دیگر هم در کار خود بهره می‌برد، اما به گفته خودش حلزون‌ها ارزشی خاص برایش دارند. او آن‌ها را تحسین کرده و مجذوب این موجودات کوچک است.

مطلب مرتبط:  دنیای عکاسی: زیباترین گونه‌های کبوتر

او عاشق سبکی است که آن‌ها حرکت می‌کنند، اینکه در زمان عکاسی می‌توانند بدن نرم خود را در جهات مختلف خم کنند و حتی اینکه بعضی از آن‌ها و احتمالا همان دسته‌ای که عاشق ماجراجویی هستند به شکلی ابتدایی با او ارتباط برقرار می‌کنند برایش جالب است. وقتی حلزونی درحال حرکت روی ساقه‌ای است که در دست گرفته و سعی می‌کند از روی ساقه خودش را به کف دست او برساند، این حس رو به کاتارزینا می‌دهد که گویی حلزون می‌خواهد به او اعتماد کند. اگر حلزونی خجالتی سرراهش قرار بگیرد که میلی به سرک کشیدن از لاکش ندارد هم کاتارزینا ناامید نشده و سعی می‌کند به طریق اعتماد او را به خود جلب کرده و باعث آرامشش شود.

حلزون روی گلبرگ گل-724press.com

البته این عکاس خوش ذوق اشاره می‌کند که بیشتر ترجیح می‌دهد از حلزون‌های شجاع عکاسی کند. او می‌داند که آن‌ها واقعا درگیر مسائلی همچون انسان‌ها نیستند اما دوست دارد برای آن‌ها شخصیتی خاص درنظر بگیرد. شاید چون باور دارد عکاسی کردن با نگاهی تهی از احساس باعث می‌شود که محصول نهایی شما هم بی‌روح و خشک به نظر برسد.

مطلب مرتبط:  دنیای عکاسی: تصاویری تماشایی از خشم طبیعت

به گزارش ۷۲۴پرس، از جمله نکاتی که کاتارزینا به آن‌ها اشاره می‌کند مسئله انتخاب نور مناسب برای عکاسی از حلزون‌ها است. او می‌گوید که نور بسیار تیز و تند باعث می‌شود که بازتاب‌هایی ناخواسته روی بدن‌ حلزون ظاهر شده که حالتی زشت به آن‌ها می‌دهد. به‌همین خاطر مهم است که منتظر ساعت طلایی باشید، زمانی که نور مناسب است. البته اگر هم خیلی تأمل کنید تا زمان طلایی گذشته و هوا کمی تاریک‌تر شود، نمی‌توانید عکس خوبی از حلزون‌ها بگیرید چون شکل آن‌ها تار و مبهم می‌شود. درمجموع عکاسی از حلزون‌ها نیازمند صبر و تعهد زیادی است و کاری پرزحمت است اما ارزشش را دارد.

درادامه از شما دعوت می‌کنیم در مرور این تصاویر زیبا با ۷۲۴پرس همراه باشید.

DSC3683-KOLOR-male-646bd3b16ab66700
Nature-in-the-sun-646bd53396283700
Nature-in-the-sun-646bd58f773b6700
Nature-in-the-sun-646bd629213ff700
Nature-in-the-sun-646bd64269bd9700
Nature-in-the-sun-646bd6b87a36b700
Nature-in-the-sun-646bd6d8e159b700
Nature-in-the-sun-646bd6f96ec5c700
Nature-in-the-sun-646bd77a36aac700
Nature-in-the-sun-646bd78f09bdb700
Nature-in-the-sun-646bd7ac68385700
Nature-in-the-sun-646bd7c62d51c700
Snails-in-the-sun-646bd8ce72f0b700
Snails-in-the-sun-646bd9a04b634700
Snails-in-the-sun-646bdab1a933c700
Snails-in-the-sun-646bdb21f3a15700
Snails-in-the-sun-646bdb4c6badc700
Snails-in-the-sun-646bdd5d9e0ca700
Snails-in-the-sun-646bddb1bc7e5700

به‌هرحال بزرگ‌ترین لذت در عکاسی فرآیند خلقت است. لذت ارتباط برقرار کردن با طبیعت، آرامش و رهایی از دغدغه‌هایی که ذهن ما را خسته و فرسوده می‌کنند. گاهی شاید ماحصل ساعت‌ها تلاش شما چیز نباشد جز چند عکس که ارزش چندانی ندارند. اما همین بودن در طبیعت و انرژی که از آن جذب کرده‌ایم، خود باعث کاهش استرس و آرامش ذهن و جسم ما می‌شود. درنهایت شما باید از کار خود لذت ببرید تا همین احساس را به مخاطب آثار خود هم ببخشید و این همان کاری است که این عکاس خوش فکر لهستانی به دنبال آن است.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید با بیان نظرات و انتقادهای ارزشمند خود، ما را در بهتر کردن این بخش یاری کنید، سپاس